Moje tipy na obrátenie bábätka v brušku

Práve som si zbežne prelistovala časopis Vitalita, kde sledujem okrem iného i rubriku pre tehuľky a mamičky. Veľmi sa mi páči spôsob ponímania tehotenstva a prístupu k bábätku, ku kojeniu, ktorý prezentuje autorka. V poslednom článku rozoberá možné dôvody prečo sa bábätko v brušku neobráti hlavičkou dole a ako mu pomôcť.

Napadlo ma, že sa s vami podelím o svoju skúsenosť s týmto problémom. V období keď sa mal už náš malý obrátiť ma moja lekárka informovala, že si dáva pravdepodobne načas a obe sme sa zasmiali. Keď sa blížil čas pôrodu a náš krpec nie a nie otočiť, začala ma mentálne pripravovať na cisársky rez, ktorý som absolútne odmietala.  Povedala som si, že môj malý sa otočí prirodzene a ja mu vtom pomôžem ako sa dá. Začala som sa zaujímať ako to urobiť a zaujali ma niektoré metódy, ktoré som i praktikovala.

Tipy na obrátenie:

1. na posteľ som si položila vankúše a ľahla som si na chrbát tak, že som mala panvu na tých vankúšoch. Zadok som mala teda nadvihnutý a hlavu nižšie. Bábätko sa malo v tejto polohe cítiť nepohodlne a nájsť si inú, lepšiu polohu, t.j. obrátiť sa hlavičkou do panvy.

2.  uložila som sa na všetky štyri, ako keď sa robí mačací chrbát. Hlavu som si položila na zem. Táto poloha opäť nabádala dieťatko otočiť sa do vhodnej pozície.

3. toto je moje najobľúbenejšie cvičenie. Kúpila som si baterku a svietila som bábätku "na cestu" t.j. krúžila som priloženou baterkou od vrchu bruška až po jeho spodok. Keďže bábätko bábätko vníma teplo i svetlo tak sa malo nechať zlákať.

4. dohovárala som mu a prosila ho, aby sa otočilo. Uisťovala som ho, že sa nemá čoho báť a že sa naňho tešíme.

Asi tak o dve poradne neskôr, ma lekárska vyšetrila a pozreli sme  ultrazvukom, či nastala zmena. Aké bolo naše prekvapenie! Synátor bol otočený:-) Lekárke som zverila svoj tip (ten s baterkou) a so smiechom podotkla, že ho určite bude odporúčať i ďalším mamičkám.

Vždy keď si na to spomeniem tak sa usmievam. Bola to pre mňa zábava a spätne si spomínam, že som bola absolútne presvedčená, že sa mi to podarí. A asi som presvedčila i nášho Daniela.


Komentáre

Obľúbené príspevky